INNOWACJE PEDAGOGICZNE 2020/2021

INNOWACJA „JEDZ ZDROWO, ŻYJ KOLOROWO”

 

Innowacja „Jedz zdrowo, żyj kolorowo” jest adresowana do uczniów klasy szóstej szkoły podstawowej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Realizowana będzie na  zajęciach edukacyjnych poprzez udział w warsztatach kulinarnych. Nauczycielem realizującym innowacje będzie wychowawca klasy 6 US Magdalena Wittenbeck.

Innowacja będzie trwała od września 2020 do maja 2021r. Ma charakter otwarty – jej treści mogą być rozszerzane w zależności od zainteresowań uczniów. Zawierać będzie następujące obszary:  Znam zasady zdrowego odżywiania,  Jem zdrowo i smacznie, Poznaję inne kuchnie,  Przy wspólnym stole.

 

PIERWSZE SPOTKANIE

Pod koniec września uczniowie wraz z wychowawcą zmierzyli się z kuchnią grecką. To było bardzo ciekawe spotkanie, które rozpoczęliśmy od wirtualnej  podróży do Grecji. Dzieci mogły poznać  kolegów jak uczą się w swoim kraju, poznać kuchnie grecką z jej różnymi smakami, a także zachwycić się uroczymi widokami, które są wizytówką Grecji.

Po krótkiej prezentacji udaliśmy się do kuchni, zabierając z sobą produkty do wykonania sałatki greckiej. Jak na tą kuchnię przystało było zdrowo, pysznie i kolorowo. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem wcielili się w role kucharzy, kroili warzywa, przygotowali sos , którym polali sałatkę. Na zakończenie zajęć kulinarnych przygotowaliśmy wspólny stół przy którym zjedliśmy grecką sałatkę, omawiając jej walory smakowe, wzrokowe i odżywcze. Dzieciom bardzo spodobał się pomysł smakowania różnych kuchni i zdrowych dań, dlatego tez umówiliśmy się na kolejną podróż kulinarną.  A ta będzie pod koniec października, i wtedy zmierzymy się z kuchnię wegetariańską.

Do zobaczenia😊

 

 

Trzecie spotkanie w Krainie Małych Odkrywców

Dnia 30 października odbyły się trzecie innowacyjne zajęcia „Mali odkrywcy w krainie nauki”, prowadzone przez p. Małgorzatę Sobieraj. Głównymi celami zajęć było rozbudzanie u dzieci zainteresowania otaczającym światem, szczególnie światem przyrody oraz pobudzenie ich do podejmowania prób badawczych takich jak obserwacja, doświadczenia i wyciąganie z nich właściwych wniosków. Jednak najważniejszą korzyścią wprowadzenia innowacji jest podnoszenie wyników edukacyjnych uczniów oraz poznanie przyrody w zabawny i interesujący sposób.

Tym razem uczniowie klas I, II i III mieli możliwość sprawdzenia czy zawsze papier zanurzony w wodzie jest mokry. Nauczyli się jak można ożywić obrazek, oraz udowodnili, że z przebitego wykałaczką woreczka nie zawsze wycieknie woda. Poznali również czarodziejską sztukę tworzenia baniek w bańce. Zajęcia okazały się dla uczniów bardzo ciekawe owocowały w wiele niespodzianek i były okazją do dobrej zabawy.