
Nauczyciele innowatorzy to MY!
Marzec był miesiącem, w którym za zgodą rodziców oraz dyrektora szkoły (z użyciem gogli VR) testowano aplikację edukacyjną WEJDŹ W EMOCJE, realizowaną w ramach POPOJUTRZE 3.0.
WEJDŹ W EMOCJE to innowacyjne rozwiązanie edukacyjne, które odpowiada na potrzeby osób z trudnościami w nazywaniu i rozpoznawaniu emocji oraz wysyłaniu informacji zwrotnej dotyczącej swoich stanów emocjonalnych.
Trudności w rozumieniu emocji znacząco wpływają na jakość życia – mogą wywoływać problemy zdrowotne natury somatycznej i psychicznej, prowadzić do wykluczenia i niezrozumienia w otoczeniu społecznym, dlatego też zdecydowano się pracować z aplikacją.
Dzięki temu otrzymano:
- Realny wpływ a kształt funkcji, scenariuszy i mechaniki rozgrywki
- Narzędzie, które pomogło uczniom w rozwijaniu kluczowych umiejętności
W testowaniu wzięli udział uczniowie klasy 5 US.
„Wejdź w emocje” to nauka przez doświadczenie. Dzięki odcięciu dystraktorów zewnętrznych i możliwości przebywania w bezpiecznej przestrzeni, uczniowie mogli w pełni skupić się na doświadczaniu emocji, co znacząco przyspieszyło proces uczenia się.